Kafkaslar yine karıştı: 6 ölü

Kafkaslar yine karıştı: 6 ölü
Gürcistan'ın ayrılıkçı bölgesi Güney Osetya'da çatışmaların yeniden alevlendiği bildiriliyor.

Rus kaynaklarına göre, dün akşam bölgede Gürcü ve Oset güçleri arasında yaşanan çatışmalarda 6 kişi öldü,13 kişi yaraladı. Çatışmaların bugün sabah da devam ettiği, ölü ve yaralı sayısının artabileceği kaydediliyor.

Güney Osetya basın bölümünde yapılan açıklamada ise Gürcistan'ın başta başkent Tshinvali olmak üzere bölgeye ateş açtığı iddia edildi. Açıklamada çıkan çatışmalarda 6 kişinin öldüğü, 13 kişinin de yaraladığı ifade edildi.

Büyük bir bölümünü Rus askerlerinin oluşturduğu bölgedeki barış gücünden yapılan açıklamada ise Gürcistan tarafından açılan ateşin bugün sabah da devam ettiği illeri sürüldü. Ateş sonucu barış gücü kuvvetlerinden bir askerin öldüğü belirtildi.

Rusya Barış Gücü komutan yardımcısı Vladimir İvanov, bölgedeki çatışmaların yeniden başladığı, Gürcü ve Oset güçleri arasında çatışmaların yaşandığını ifade etti. İvanov, çatışmaların aralıklarla dün ve bugün devam ettiğini kaydetti.

Sovyetler Birliği'nin çöküşünün ardında Gürcistan'a bağlı özerk bölge Güney Osetya, Moskova'nın da desteği ile bağımsızlığını ilan etmişti. Bölgenin bağımsızlık mücadelesine Gürcistan hükümeti sert tepki veriyor. Güney Osetya yönetimi, Gürcistan'ın kendilerine büyük bir saldırı hazırlığında olduğunu iddia ediyor. Ayrılıkçı bölge sebebiyle Moskova -Tiflis ilişkilerinde zaman zaman sıkıntılar yaşanıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.