Ahmedinejad: Bir adım geri atmayacağız

Ahmedinejad: Bir adım geri atmayacağız
İran Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad, nükleer enerji faaliyetlerinin kararlılıkla sürdürüleceğini söyledi.

İran ve Suriye liderlerinin, Tahran'da gerçekleştirdikleri görüşmeden "aynı yolda devam etme" kararı çıktı. Suriye Devlet Başkanı Beşşar Esad, düm geldiği İran'ın başkenti Tahran'da İran Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad ile görüştü. Görüşmede ikili ve bölgesel ilişkilerinin pekiştirilmesine vurgu yapılarak, Tahran ve Şam'ın aynı yola devam edeceklerinin altı çizildi.

Mahmud Ahmedinejad ve Beşşar Esad dün bir araya gelerek, ikili ilişkilerin gidişatından memnuniyetlerini dile getirdi ve İran ve Suriye arasındaki ortak işbirliğinin sıkılaştırılmasına vurgu yaptı. İki Cumhurbaşkanı, çeşitli bölgesel ve uluslararası meseleler olmak üzere, Lübnan, Filistin, Irak, Siyonist Rejimi ve İran'ın nükleer meselesi konusunda görüş alışverişinde bulundu.

İran ve Suriye arasında mesafe yaratmaya çalışan bazı ülkelerin çabalarına değinen Ahmedinejad, İran ve Suriye'nin her zaman yanyana olacaklarını kaydetti. Ahmedinejad, Beşşar Esad'ın Tahran ziyareti ile iki ülke arasındaki ilişkilerin tüm sahalarda daha da pekişeceğini ifade etti.

Amerika ve İsrail'in bölgedeki durumlarının "çok kötü olduğunu" söyleyen Cumhurbaşkanı Ahmedinejad, "kamuoyu onların aleyhinedir" diye konuştu. Ahmedinejad, Amerika'nın devamlı yenilgiye uğradığını, yakın zamanda Irak'tan çıkmak zorunda kalacağını belirterek "Irak'ta hangi devlet işbaşına gelirse gelsin, mecburen çıkmak zorunda kalacak" diye konuştu. Ahmedinejad, "artık Avrupa ve Amerika'nın politikalarını bölgede taşıyamayacağını" ifade ettiği İsrail'in "erimekte olduğunu" söyledi. İran'ın barışçıl nükleer programına da temas eden Ahmedinejad, "İran halkı, nükleer hakkından zerre kadar geri adım atmayacaktır" şeklinde konuştu.

Suriye Devlet Başkanı Beşşar Esad da görüşmede ülkesinin Tahran ile ilişkilerinin geliştirilmesi ve pekiştirilmesine çok önem verdiğini dile getirdi. Esad, Suriye'nin İran'a karşı tavrında hiçbir değişiklik meydana gelmeyeceğini vurguladı.

Lübnanlı esirlerinin serbest bırakılmalarının Amerika ve İsrail'in yenilgisi sayıldığını ifade eden Esad, "İsrail ve Amerika hala bölgede komplo kurmakta. Bundan dolayı da duyarlı olmak gerekiyor" diye ifade etti. Beşşar Esad, İran'ın barışçıl nükleer programına destek verdiklerini ve bunun İran halkının hakkı olduğunu söyledi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.