Ahmedinejad ŞİÖ zirvesine katılacak
Tacik Asiaplus Ajansı'nın haberine göre, son dönemlerde nükleer enerji programı nedeniyle Batı ile sorun halinde olan İran lideri Ahmedinejad, Tacikistan'ın başkenti Duşanbe'de yapılacak ŞİÖ üyesi ülke liderleri zirvesine katılacak.
Haberde, Tacikistan'ın İran'ın ŞİÖ'ya üye olması konusunda çaba sarf ettiği bilgisi aktarıldı. Temeli 1996'da "Şanghay Beşlisi" olarak atılan örgütün adı 15 Haziran 2001'de Özbekistan'ın da katılımıyla ŞİÖ olarak değişmişti. Örgüte hali hazırda Çin, Rusya, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan ve Tacikistan üye.
Örgüte ilk etapta üye olması beklenen yeni devletler arasında Hindistan, Pakistan, Moğolistan, İran ve Afganistan'ın ismi anılıyor.
ŞİÖ zirvesi sonrasında Duşabe'de İran, Afganistan ve Tacikistan liderleri arasında üçlü zirve yapılacağı bildirildi. Fars dilli üç ülke liderleri zirvesinde taraflar, üçlü ilişkileri masaya yatıracak ve üç ülke ilişkilerinin bundan sonraki sürecinde takip edilecek yeni yol haritasını şekillendirmeye çalışacak.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.