Nobel ödüllü yazar öldü

Nobel ödüllü yazar öldü
Sovyet Rusya'da Stalin yıllarının önde gelen muhaliflerinden olan Nobel ödüllü yazar Aleksandır Soljenitsin 89 yaşında öldü.

Yazarın beyin kanaması ya da kalp yetmezliği nedeniyle öldüğü belirtildi. Soljenitsin, ikinci dünya savaşı sırasında Sovyet ordusunda subay iken Stalin'i eleştirdiği gerekçesiyle tutuklanarak, hayatının sekiz yılını çalışma kamplarında geçirmişti. Bu yıllarda edebi eserleri için malzeme bulmuş oldu. İlk kitabı "İvan Denisoviç'in Hayatında Bir Gün" yayınlandıktan sonra 1970 yılında Nobel Edebiyat ödülüne layık görüldü.

Bundan üç yıl sonra ise "Gulag Takımadaları" adlı kitabı bu kez Paris'de yayımlandı. Vatan haini ilan edilen ve vatandaşlıktan ve ülkesinden atılan Soljenitsin, ABD'de 20 yıl sürgün hayatı yaşadı. Soljenitsin'e göre Batı hayatı ahlaki çürüme içindeydi. 

Sovyet rejiminin çöküşünden sonra 1994 yılında ülkesi Rusya'ya dönen Soljenitsin, bu kez oraya da yeniden uyum sağlayamadı. Soljenitsin bu kez, insanların fazlasıyla maddiyatçı olduklarından şikayet etti.

Soljenitsin, ülkesine dönüşünden sonra Rusya tarihi ve Rus kimliği üzerine bir çok polemik ve makale kaleme aldı. Ölüm açıklamasını yapan oğlu Stepan, babasının kalp yetmezliğinden öldüğünü söylerken, yazarın yayınevi beyin kanaması geçirdiğini duyurdu.

Kremlin'den yapılan açıklamaya göre, Rusya Devlet Başkanı Dimitri Medvedev, yazarın ailesine başsağlığı mesajlarını gönderdi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.