Uluslararası AIDS konferansı başladı

Uluslararası AIDS konferansı başladı
17. Uluslararası AIDS Konferansı, Meksika'nın başkenti Meksiko'da başladı.

İlk kez Latin Amerika'da düzenlenen konferansın organizatörü Uluslararası AIDS Derneği Başkanı Pedro Cahn, açılıştaki konuşmasında, ''AIDS ile mücadelede, elden gelenin en iyisinin yapılması gerektiğini'' söyledi. 

Pek çok gelişmeye rağmen dünya ülkelerinin BM'nin 2010'a kadar ulaşılmasını planladığı hedeflere varabileceğini düşünmediğini belirten Cahn, ''Taahhütlerin yerine getirilmemesi milyonlarca hayatı etkileyecek, bunun olmasına izin vermemeliyiz. Zafere hala ulaşabiliriz'' dedi. 

BM hedeflerinde, 2010 yılına kadar tüm AIDS'lilere tedavi ve bakım sağlanması öngörülüyordu. 

Pedro Cahn, ''Her yıl HIV virüsüyle dünyaya gelen yüzbinlerce çocuk için elimizden geleni yapmalıyız. Milyonlarca kadın ve genç kızın sağlıkları için gerekli kararları alarak onlar için en iyisini yapmalıyız'' diye konuştu. 

Dünyada geçen yıl HIV virüsü taşıyanların sayısının 33 milyon olduğu, bunlardan 2,7 milyonunun virüsü geçen yıl aldığı açıklanmıştı.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.