Gürcü bombardımanında en az 15 kişi öldü
MOSKOVA-TİFLİS Gürcistan birliklerinin Güney Osetya'nın başkenti Shinvali'ye karşı bombardıman başlattığı, bombardımanda enaz 15 kişinin öldüğü bildirildi.
Shinvali'deki bir Rus televizyonunun muhabiri olan Andrei Chistyakov, "enaz 15 kişinin öldüğünü söyleyebilirim. Bu kişilerin cesetleri evlerinin bahçesinde ya da sokaklarda" dedi.
Gürcistan Başbakanı Lado Gurgenidze, taraflar arasında dün ateşkes sağlandıktan birkaç saat sonra bölgedeki Gürcü köylerinin bombardımana tutulması üzerine askeri operasyona başlamak zorunda kaldıklarını kaydetti.
Gürcistan halkına sükunet çağrısında bulunan Gurgenidze, ülkede her şeyin denetimleri altında olduğunu, kurumların normal çalışmalarına devam ettiğini belirterek, ''Güney Osetya'daki anayasal düzeni sağlayana kadar operasyonların devam edeceğini'' ifade etti.
RUS BOMBARDIMAN UÇAKLARI GÜRCİSTAN HAVA SAHASINDA
Rusya'ya ait FU-24 bombardıman uçaklarının, Güney Osetya bölgesindeki Kareli kentindeki polis merkezini bombaladığı belirtildi.
Gürcistan İçişleri Bakanlığının resmi internet sitesinde yapılan açıklamada, Rus bombardıman uçaklarının Kareli kentindeki polis merkezini hedef aldığı ve buraya iki adet bomba bıraktığı ifade edildi.
Polis binasının zarar gördüğü belirtilen açıklamada, herhangi bir kayıp olup olmadığı konusunda bilgi verilmedi.
Bu arada, İçişleri Bakanlığı sözcüsü Şota Utiaşvili, iki Rus savaş uçağının Kareli, üçüncüsünün ise Gori yakınına bomba bıraktığını, Kareli'de siviller arasında yaralılar bulunduğunu söyledi.
RUSYA'DAN GÜRCİSTAN'A KARŞILIK VERİLECEĞİ UYARISI
Rusya Başbakanı Vladimir Putin, "saldırgan Gürcistan'ın Güney Osetya'daki eylemlerine Rusya'nın yanıt vereceği" uyarısında bulundu.
Putin, "Gürcistan liderliğinin Güney Osetya'da çok saldırgan eylemlere başvurduğunu, aralarında Rus barış gücü askerlerinin de bulunduğu kayıplar olduğunu" ifade etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.