Erdoğan, barış için devreye girecek
Atatürk Havalimanı'nda basın mensuplarının sorularının cevaplayan Başbakan Erdoğan, Güney Osetya bölgesindeki çatışmalar konusunda Gürcistan Devlet Başkanı Saakaşvili ve Rusya Başbakanı Putin'i arayıp itidal çağrısı yapacağını belirtti. Erdoğan, "Şu anda tabi son gelişmeler Güney Osetya'daki sıkıntı büyüyor. Bizler değerlendirmeyi Dışişleri Bakanlığı'mızda arkadaşlarımızla yapmış bulunuyoruz. Gerek sayın Putin, gerek sayın Şaakaşvili'yi aramak suretiyle onları bir itidale davet etme ve silahlardan vazgeçip süratle diplomasi yollarını aramak için bizim de kendilerine tavsiyede bulunma düşüncemiz öne çıkmış vaziyette. Zira; bölgede bulunan ülke olarak öncelikle bizi rahatsız eden bir husustur. Özellikle de barışa yönelik öncelikleri olan bir ülke olmamız hasebiyle çevremizde böyle bir durumun olması, bir diğer taraftan Gürcistan'ın toprak bütünlüğü noktasında bir sıkıntı yaşanmasını da istemeyiz. Bir diğer taraftan da bölgede bu tip silahlar meydana gelip de birçok insanın ölmesine vesile olacak meseleler bizi rahatsız etmekte. Şu anda ölü sayısı devamlı artıyor. Temennimiz odur ki; bir an önce ateşkes temin edilir, ateşkesin temini ile birlikte diplomatik yollara başvurulur." şeklinde konuştu.
Putin ve Saakaşvili'yi ne zaman arayacağı konusundaki soruyu Erdoğan, "Şu anda arkadaşlarımız çalışmayı yapıyorlar. Bu çalışmayı müteakip gerek Putin ve gerek Saakaşvili'yi arayacağım." diye yanıtladı. Erdoğan, "Türkiye bu konuda ağırlığını koyacabilecek değil mi?" şeklinde soruya ise, "Elimizden geleni yapacağız" karşılığını verdi.
Rus uçaklarının düşürüldüğü iddialarını da, "Bunlar tabi söyleniyor. Tankların Güney Osetya'ya girdiği söyleniyor. Rus uçağının düşürüldüğü söyleniyor. Bu ne derece doğrudur? doğru değildir. Bunu şu anda bilemeyiz. Bunlar daha sonra netleşecek konulardır." şeklinde cevapladı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.