Sarkozy Rusya'yı yatıştırmaya gidiyor

Sarkozy Rusya'yı yatıştırmaya gidiyor
Fransa Dışişleri Bakanı Bernard Kouchner, Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin Rusya ve Gürcistan arasında ateşkes anlaşmasının sağlanması için yarın Moskova'ya gitmesinin beklendiğini bildirdi.

Arabuluculuk yapmak üzere dün akşam Tiflis'e gelen ve gün içinde Moskova'ya gitmesi beklenen Kouchner, RTL radyosuna yaptığı açıklamada, Sarkozy'nin her iki tarafça kabul edilecek bir belge çevresindeki girişimlerin tamamlanması amacıyla Moskova'ya gideceğini belirterek, Fransa Cumhurbaşkanının Moskova ziyaretinin gün içinde kesinleşeceğini kaydetti.
    
Gürcistan Devlet Başkanı Mihail Saakaşvili'nin, Rusya ile çatışmaların durdurulması için Avrupa Birliği ve Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı'nın (AGİT) önerilerinin neredeyse tamamını kabul ettiğini belirten Kouchner, "Tüm sivillerin korunması için barışın sağlanması gerekir. Bu, tek çare. Bu bakış açısından Saakaşvili yapılan önerilerin hemen hemen tamamını kabul etti" diye konuştu.
    
Bernard Kouchner ayrıca, Avrupa Birliği'nin Rusya ve Gürcistan arasındaki savaşın sona erdirilmesi çabalarında ilk sırada yer alması gerektiğini, çünkü ABD'nin de bir şekilde bu sorunun parçası olduğunu söyledi.
    
Bu arada, NATO'nun Brüksel'deki merkezinden yapılan açıklamada, Gürcistan Dışişleri Bakanı Eka Tkeşelaşvili'nin NATO Genel Sekreteri Jaap de Hoop Scheffer ile görüşmek üzere yarın Brüksel'e geleceği bildirildi.

AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.