Saakaşvili: Gürcistan'nın büyük bölümü Rus işgali altında
Mihail Saakaşvili, televizyondan yayınlanan konuşmasında, Ruslar'ın, ülkenin doğuyu batıya bağlayan tek önemli otoyolundaki stratejik kenti ele geçirerek, Gürcistan'ı ''fiilen ikiye böldüklerini'' de ileri sürdü.
Batılı müttefiklerinden ''şimdiye dek yalnızca moral destek ve insani yardım aldıklarını'' belirten Saakaşvili, ''Ama bu barbarca saldırıyı durdurmak için bundan fazlasına ihtiyacımız var'' diye konuştu. Saakaşvili ayrıca, Rusya ile meydana gelen çatışmalarda ''18 ila 19 Rus uçağını düşürdüklerini ve yüzlerce Rus askerinin öldürüldüğünü'' bildirdi. Bu arada Gürcistan tarafından yayımlanan bir bildiride de ''Gürcistan ordusu, başkenti savunmak için geri çekiliyor. Hükümet, Gürcistan'ın düşmesini önlemek için acilen uluslararası müdahele istiyor'' denildi.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.