Moritanya 'Cunta'ya teslim

Moritanya 'Cunta'ya teslim
Moritanya'da geçtiğimiz hafta hükümeti deviren cunta, gücü kendilerine devreden bir kanun çıkardı.

Moritanya Devlet Başkanı Sidi Muhammed Velid Şeyh Abdallahi'nin üst düzey dört komutanı görevden aldığını açıklamasının ardından ordu Çarşamba günü hükümeti devirmişti. Devlet Başkanı Sidi Muhammed Velid Şeyh Abdallahi halen tutuklu bulunuyor. Darbe, Ulusal Muhafız Alayı Komutanı General Muhammed Velid Abdülaziz tarafından gerçekleştirilmişti.

Moritanya'da askerler yönetime son olarak 2005 yılının Ağustos ayında el koymuştu. Darbeden iki yıl sonra ülkenin ilk demokratik seçimlerini Şeyh Abdallahi kazanmıştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.