Çerkeslerden eş zamanlı eylem (FOTO)
Ankara, İstanbul ve İzmir'de eşzamanlı eylem düzenleyen çerkesler Gürcistan'ı protesto ettiler. İstanbul'da Gürcistan Konsolosluğu, İzmir'de fahri konsolosluk, Ankara'da da Büyükelçilik önünde eylem yapan çerkesler Kafkasya'da savaşın sona ermesini istediler.
Başkent Ankara'da Kafkas Derneği önünde toplanan çerkesler arabalarla konvoy halinde Oran'daki Gürcistan Büyükelçiliği'nin önüne geldiler. Ellerinde Güney Osetya ve Abhazya bayrakları bulunan ve bir kısmı milli kıyafetler giymiş olan yüzlerce çerkes, emniyetin güvenlik tedbirleri altında bir araya geldiler. Hep birlikte "Bağımsız Abhazya, Bağımsız Osetya", "Katil Gürcistan Osetya'dan defol!", "Bağımsız Osetya, Savaşsız Kafkasya", "Saakaşvili Lahey'e", "Kahrolsun Gürcistan emperyalizmi", "ABD elini Kafkasya'dan çek" sloganları atan eylemciler Kafkasya'da ölenler için 1 dakikalık saygı duruşunda bulundular. Daha sonra Ankara Kafkas Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Seymen bir basın açıklaması yaptı. Türkiyeli Kuzey Kafkasyalılar olarak savaş değil barış istediklerini vurgulayan Seymen özetle şunları belirtti:
Savaşın kaybedeni siviller
"Savaşın kazananı kim olursa olsun, kaybedeni her zaman sivillerdir. Bombalar Oset/Gürcü ayırmaz.
Uluslararası hukuk uygulansın, Abhazya ve G. Osetya halklarının özgür iradesi tanınsın. Halkı katledilen, Gürcü bombardımanıyla yerle bir olan Güney Osetya'ya acil insani yardım yapılsın. Gürcistan hükümeti silahlandırılmasın, cesaretlendirilmesin."
Türkiye'nin Kafkas politikasının da eleştirildiği açıklamada "Türkiye, katliam sabıkalısı Gürcistan'a silah ve para yardımı yapmasın. Vergilerimizle alınan silahlar kardeşlerimizi öldürmesin. Türkiye için öldük ama Türkiye kurşunuyla ölmek istemiyoruz" denildi.
Eylemciler adına bir grubun Gürcistan Büyükelçiliği bahçesine siyah çelenk bırakmasıyla protesto gösterisi olaysız sona erdi.
GÖSTERİDEN NOTLAR
- Cimbom konvoyu mu Çerkes konvoyu mu?: Beştepe'deki Kafkas Derneği önünden Güney Osetya bayraklarıyla süslü arabalarla konvoy yapıldı. Ancak Osetya bayrağı sarı-kırmızı olduğundan ve bu akşam da Galatasaray'ın Steau Bükreş'le maçı oynanacağı için bazı vatandaşlar çerkes konvoyunu Galatasaray konvoyu zannettiler.
- "Düğün olsa bin kişi gelirdi": Sıcak ve yaz tatili nedeniyle katılım azdı. Bu duruma kızan bazı çerkeslerin "düğün var desek en az bin kişi gelirdi." diye sitem ettikleri duyuldu.
- Kışkırtıcı slogana itibar yok: Daha çok sol görüşlü çerkeslerin destek verdiği eylemde birkaç kişi "Kahrolsun ABD, işbirlikçi AKP" sloganları attı. Ancak diğer eylemciler bu slogana itibar etmediler.
- Çerkeslerin Rusya'ya bakışları sorunlu: Yıllarca Rusların zulmüne uğramış çerkeslerin kafaları bu defa oldukça karışıktı. Gürcistan'ın işgaline son verdiği için Rusya'ya saygı duyduklarını belirten ve "kerhen" destekleyen çerkesler, Rusların Çeçenistan'a olduğu gibi yarın-birgün Osetya ve Abhazya'ya da saldırabilecekleri tehlikesini düşünerek çelişkili bir ruh haliyle eylem alanından derneklerine geldiler.
Rıfat Yörük/Habervaktim.com
EYLEM FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYIN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.