ABD'den Rusya'ya bir mesaj daha

ABD'den Rusya'ya bir mesaj daha
ABD Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice, Rusya'nın Gürcistan'da ilan edilen ateşkesi ihlal etmesi durumunda giderek dünyada daha fazla yalnız bırakılacağını söyledi.

Rice Dışişleri Bakanlığında düzenlediği basın toplantısında, "eğer Rusya ateşkesi ihlal ediyorsa, ki haberlerin bu yönde olduğunu söylemeliyim, o zaman bu Rusya'nın yönelmekte olduğu izalosyonu daha da derinleştirecek" dedi. 
 
Condoleezza Rice, Rusya'nın durumu daha fazla zorlamasının bu ülkenin uluslararası sistem içindeki statüsü açısından önemli sonuçları olacağını kaydetti. Rice, durumun, eski Sovyetler Birliği'nin 1968'de o zamanki Çekoslovakya'yı işgal etmesinden ve bundan ceza almadan kurtulmasından farklı olduğunu ifade ederek, "zaman değişti" diye konuştu. 
 
Dışişleri Bakanı Rice, "Rusya askeri operasyonlarına hemen son vermeli" dedi. Başkan Bush tarafından Gürcistan'a gönderilecek Rice'ın Moskova'yı ziyaret etmesi öngörülmüyor. Bu arada Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin Rusya Devlet Başkanı Dimitri Medvedev'den 6 maddeli barış planına uyma konusunda teminat aldığı bildirildi. Fransa Cumhurbaşkanlığı'ndan yapılan açıklamada, Sarkozy'nin öğleden sonra Medvedev ile plan konusunda telefonda uzun bir görüşme yaptığı belirtildi. 
 
Sarkozy'nin Medvedev'den verilen sözlere uyma konusunda teminat aldığının belirtildiği açıklamada ayrıca, Fransa Cumhurbaşkanı'nın yarın öğleden sonra ABD Dışişleri Bakanı Condoleeza Rice ile görüşeceği de kaydedildi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.