İsveç’te uyuşturucu kullanımı artıyor

İsveç’te uyuşturucu kullanımı artıyor
İsveç'te yapılan araştırma ile gençler arasında uyuşturucu kullanımının arttığı ortaya çıktı. Bu artış özellikle başkent Stockholm'de kendini gösteriyor.

Stockholm'deki her 4 lise talebesinden birisinin uyuşturucu denediğini belirten yetkililer, lise 2'ye giden erkek öğrenciler arasında ise, her 10 öğrenciden birisinin uyuşturucu kullandığını kaydetti. 

Bu araştırma için 13 bin 132 genç arasında anket yapıldı. Bu araştırma neticesinde, gençlerin yüzde 10'unun anfatemin ve yüzde 10'unun da kokain kullandığı ortaya çıktı. Araştırmada, en çok tüketilen uyuşturucu maddesinin ise Hint Keneviri olduğu belirlendi. Aynı araştırmada ithal edilen alkol ve kaçak içkilerin tüketiminin arttığı da ortaya çıktı.

Bu olumsuz artış, yetkililerce "kaygı verici" olarak nitelendirildi. Birkaç yıldır inişe geçen uyuşturucu kullanımı bu yıl Stockholmlü gençler arasındaki artışı, yetkililerin tekrar kaygı duymasına yol açtı.

Uyuşturucuyu gençlerin ya satan ya da ikram eden arkadaşlarından edindikleri belirlendi. Stockholm Belediye Sosyal Şube müdürlerinden Ulf Kristersson, uyuşturucu kullanımında ciddi bir artış görüldüğünü ve bunun çok kaygı verici bir durum olduğunu belirtti. Konuyla ilgili olarak Kristersson, "2000'li yıllarda yakaladığımız iniş trendi bu son artışla birlikte kırılmış bulunuyor" şeklinde konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.