'Rusya, Gürcülere karşı misket bombası kullandı'

'Rusya, Gürcülere karşı misket bombası kullandı'
Amerika merkezli İnsan Hakları İzleme Örgütü, Güney Osetya nedeniyle Rusya ile Gürcistan arasında patlak veren savaşta Rusların, misket bombası kullandığını ileri sürdü.

Örgüt, Rusların geçtiğimiz salı günü iki Gürcü kentine yönelik yaptığı saldırıda misket bombası kullandığını savundu. Örgütün üstdüzey askeri uzmanı Marc Garlasco, "Pekçok ülkenin yasakladığı misket bombası, sivil-asker ayrımı yapmayan bir bomba. Ruslar, Gürcü kentlerine karşı misket bombası kullanmamalıydı. Ruslar, bombaların daha fazla ölüme yol açmaması için harekete geçmeli." diye konuştu. 

Örgüt uzmanları yaralılar, doktorlar ve askerlerle görüşmeler yaparken video görüntülerini, fotoğrafları ve bomba kalıntılarını inceledi. Örgüt, Rusların misket bombalarını Gori ve Ruisi kentinde kullandığını belirtti. 

Geçtiğimiz Mayıs ayında yapılan konferansta 107 ülke, misket bombasının kullanılmasını yasaklamıştı. Bu konferansa Rusya ve Gürcistan katılmamıştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.