'Rusya, Gürcülere karşı misket bombası kullandı'
Örgüt, Rusların geçtiğimiz salı günü iki Gürcü kentine yönelik yaptığı saldırıda misket bombası kullandığını savundu. Örgütün üstdüzey askeri uzmanı Marc Garlasco, "Pekçok ülkenin yasakladığı misket bombası, sivil-asker ayrımı yapmayan bir bomba. Ruslar, Gürcü kentlerine karşı misket bombası kullanmamalıydı. Ruslar, bombaların daha fazla ölüme yol açmaması için harekete geçmeli." diye konuştu.
Örgüt uzmanları yaralılar, doktorlar ve askerlerle görüşmeler yaparken video görüntülerini, fotoğrafları ve bomba kalıntılarını inceledi. Örgüt, Rusların misket bombalarını Gori ve Ruisi kentinde kullandığını belirtti.
Geçtiğimiz Mayıs ayında yapılan konferansta 107 ülke, misket bombasının kullanılmasını yasaklamıştı. Bu konferansa Rusya ve Gürcistan katılmamıştı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.