Ahmedinejad 'Cuma' sorusuna böyle cevap verdi
Ahmedinejad, muhabirin ‘Şii bir devletin başkanı olarak Sünnilerin camisinde (Sultan Ahmet) Cuma namazı kılacak olmanızı nasıl değerlendiriyorsunuz’ sorusuna ise ilginç bir cevap verdi.
Ahmedinejad, kendisinin Sultan Ahmet’te Cuma namazı kılmaktan çok büyük bir mutluluk duyduğunu belirterek, “"Benim, bir cumhurbaşkanının orada olması büyük bir siyasi olay değil midir? İslam çok daha büyüktür.. Yani siyasi sınırlardan çok daha öte bir şeydir. Cuma Namazı, ibadet ve siyaset yanyana gelen bir şeydir. Benim orada Türklerle olmamın sebebi, onların yanında ve onlarla birlikte olduğumun göstergesidir. Bu çok büyük siyasi bir hamledir. Türkiye’deki kardeşlerimle Cuma namazı kılmaktan çok mutluyum” şeklinde cevap verdi.
KEŞKE İSTANBULLULARIN ARASINDA OLSAYDIM
Ahmedinejad, bir gazetecinin kendisinin ziyareti nedeniyle İstanbul trafiğinin felç olduğuna dair sorusunu "Ben de çok üzüldüm insanların zor durumda kalmasından. Halkın içinde olmak isterdim. Bunlar Türk yetkililerinin elindedir. Biz de istedik daha kolay olsun. Türk halkına verilen rahatsızlıktan dolayı çok üzüldüm ve bu yüzden özür diliyorum. Böyle olayların olmasını biz de istemezdik." şeklinde cevap verdi.
ALEYKÜMSELAM
Ahmedinejad, BBC Arapça'dan bir muhabirin 'Selamünaleyküm' ile başlayan sorusunu 'Aleykümselam' diye karşılık vererek cevapladı.
Ahmedinejad, İsrail ve Filistin anlaşmazlığı konusunda "İsrail rejiminin masrafları çok artmıştır. Siyonist rejimin artık saldırganlığı ve bu toprakları işgal etmesi sona ermiştir. En iyis odur ki, yalanla oluşan Siyonist devletin işgalden vazgeçmesi gerekir. Bizim önerimiz, köklü, insani ve demokratik bir öneridir." dedi.
NEDEN NÜKLEER GÜÇ OLUNMALI?
Ahmedinejad, İran'a yönelik nükleer tehditlerle ilgili soruya, "Türkiye ve İran gibi ülkelerin gelişmesine karşılar. Onlar, bizim bağlı olmamızı istiyorlar. Biliyorsunuz, beş sene önce herhangi bir konu söz konusu değilken, Amerika tek yönlü olarak bize ambargo koymuştur. Onların ambargosu sayesinde biz nükleer güç oldu. Amerikalıların nükleer teknoloji konusunda bana sorduklara soruların hepsine cevap verdim. Sonra bana 'haklısın' dediler. 'Ama siz nükleer güç olursanız, Türkiye, Suudi Arabistan da olur' dediler. İşte bunlar bizim nükleer olmamızı istemiyorlar." şeklinde cevap verdi.
TÜRKİYE-İRAN İLİŞKİLERİ
Türkiye ve İran arasındaki ilişkiler konusunda da Ahmedinejad, "Türkiye ve İran'ın ilişkileri tüm bölgenin yararına olacaktır. Bu irade iki ülke arasında bugün bulunuyor. Biz Türk halkını çok içten seviyoruz. Bu dostluk tabiiki tarihi ve köklüdür. Ve her zaman öyle olacağız" dedi.
habervaktim.com
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.