Hindistan bağımsızlığının 61. yılını kutluyor

Hindistan bağımsızlığının 61. yılını kutluyor
Hindistan, ülke genelinde alınan sıkı güvenlik tedbirleri eşliğinde bağımsızlığının 61. yıldönümünü kutluyor.

Bağımsızlık Günü kutlamaları Başbakan Manmohan Singh'in Red Fort kalesinden ulusa seslenişiyle başladı. Resmi tören için alınan önlemler ülkede terör korkusunun ciddiyetini koruduğunu ortaya koydu. Başbakan Manmohan Singh ve devlet erkanının katıldığı törende Red Fort Kalesi ve çevresini 17 bin polisin koruduğu bildirildi. 

Başbakan Singh, konuşmasında teröre ve bölücü unsurlara vurgu yaptı. Singh, Keşmir bölgesinde devam eden kargaşaya atıfta bulunarak çözümün bölünmekle değil, birleşmekle sağlanabileceğini savundu. Keşmir bölgesinde yaklaşık bir aydır devam eden olaylar, Hindu ve Müslüman grupları askerle karşı karşıya getirmişti. Singh, insanları dini kimliklere göre sınıflandırmanın ülke bütünlüğüne bir tehdit unsuru olduğunu söyledi.

Hindistan Başbakanı, konuşmasında Pakistan'la ilişkilere de değindi. Singh, Hindistan'ın Kabil Büyükelçiliği'ne yapılan saldırının sadece iki ülke değil, bölgenin huzuruna yapılan bir saldırı olarak nitelendirdi. Yeni Delhi, söz konusu saldırıda Pakistan istihbaratının rolü olduğunu iddia etmişti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.