Karadeniz'de izinsiz fındık toplarken yakalandılar
Yayınlanma:
Rusya ile Gürcistan arasında çıkan savaştan kaçan Gürcü vatandaşlar, Karadeniz'e sığınıyor. Yasal yollardan Türkiye'ye giren Gürcüler, fındık toplama mevsimi dolayısıyla çalışmak için fındık üreticilerinin yanında misafir oluyor.
Kafkaslar'da savaş sürerken bölgeden kaçan kaçak Gürcüler'in Samsun, Ordu ve Giresun'da çalışma izinleri olmadan ücret karşılığında fındık topladıkları tespit edildi. Samsun'un Salıpazarı ilçesi Muslubey köyüne baskın yapan Samsun İl Jandarma Komutanlığı ekipleri, köyde E.D ve A.D isimli üreticilerin yanına sığınmış 15 Gürcü'yü fındık toplarken yakaladı. Yapılan tahkikatta yabancı uyruklu işçilerin izin almadan çalıştıklarını tespit eden jandarma, şahısları gözaltına aldı. İfadeleri alınan 15 Gürcü vatandaşın sınır dışı edileceği belirtildi.
Rusya ile Gürcistan arasında sağlanan ateşkese rağmen çatışmaların sürmesinin, ileriki günlerde Türkiye'ye gelen Gürcü vatandaşların sayısında artışa neden olabileceği kaydedildi.
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.