Ölü sayısı en az 58

Ölü sayısı en az 58
Pakistan'ın güneyinde dün gece bir trenin raydan çıkması sonucu en az 58 kişi hayatını kaybetti, 120 kişi ise yaralandı.

Polis yetkilileri, büyük çoğunluğu Kurban Bayramı için köylerine giden yolcuları taşıyan trenin Karaçi-Lahor seferini yaptığını, kazada yüzlerce kişinin de yaralandığını, ölü sayısının çok daha fazla olabileceğini belirtti.

Sabaha karşı 02.00 sıralarında meydana gelen kazada, trenin 12 vagonunun Sind eyaletindeki Mehrabpur kentinde yakınlarında raydan çıktığı bildiliyor. Kurtarma ekiplerinin mahsur kalmış çok sayıda insanı karanlıkta kurtarmak zorunda olmaları nedeniyle güçlükle çalıştıkları aktarılıyor.

Yardım ekiplerinin kapıları sıkışan vagonları açabilmek için yeterli teçhizatlarının da bulunmadığı öğrenildi.

Uzmanlar, Pakistan'da bu tür kazalarda ölü sayısının genellikle yüksek olduğunu, çünkü trenlerin kapasitelerinden çok daha fazla yolcu taşıdıklarını ifade ediyor.

Demiryolu ağı eski olan Pakistan'ın tren kazaları konusunda sicili hayli kabarık. Sinyalizasyon hataları ve rayların bakımının yetersiz olması, tren kazalarının önde gelen nedenleri arasında olarak gösteriliyor.

2005 yılında üç trenin çarpışması sonucu 130 kişi hayatını kaybetmişti. Yetkililer, kazanın nedeninin henüz belirlenemediğini kaydetti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.