Medvedev ateşkese imza attı
Yayınlanma:
Rusya Devlet Başkanı Dmitry Medvedev, Gürcü liderin dün imzaladığı geçici ateşkes anlaşmasına bugün imza attı.
Kremlin sözcüsü Alexei Pavlov, Medvedev'in anlaşmaya imza attığını söyledi. Gürcü lider Mihail Saakaşvili, anlaşmaya dün imza atmıştı.
Anlaşma ile Rus askerleri, Gürcü topraklarından çıkacak ancak Güney Osetya'daki barışı koruma görevine devam edecek. Bununla birlikte Rus askerleri, bölge dışında kısıtlı da olsa devri gezme imkanına sahip olacak. Ayrıca anlaşmada, Gürcistan'ın "toprak bütünlüğüne saygıya" yönelik bir ifade bulunmuyor. Bunun yerine Gürcistan'ın "bağımsızlığı ve egemenliği" ifadeleri geçiyor. Yetkililer, Abazya ve Güney Osetya'nın geleceğine BM Güvenlik Konseyi kararları çerçevesinde karar verileceğini vurguladı. Konsey kararlarında Gürcistan'ın uluslararası sınırları tanınırken bu iki bölge Gürcistan içerisinde görülüyor.
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.