Rusya açık ve net: Gürcü istemiyoruz
MEDVEDEV SONUNDA ATEŞKES ANLAŞMASINI İMZALADI
Nogovitsyn, toplantıda Güney Osetya'daki genel durum, çatışma bölgelerindeki füzeler, Rus askerlerinin yağmalamaları, yabancı barış güçleri, ateşkes ve geri çekilme gibi konularda basın mensuplarının sorularını cevapladı.
Güney Osetya'daki durumu "Çatışma bölgesindeki durum şimdilik biraz zor" diye açıklayan General Anatoly Nogovitsyn, oyalayıcı taktik birliklerinin ve keskin nişancıların halen Güney Osetya'da operasyon halinde olduğunu söyledi. Rus askerlerinin, yollarda yaptıkları aramalarda yaşanan bir çatışmanın ardından bir araçta 19 adet roket fırlatıcısı bulduklarını belirtti. Nogovitsyn, uzmanların bu kişilerin amacının Roki tünelini kapatarak araç geçişini önlemek olduğuna inandıklarını kaydetti. Genel olarak durumun kontrolleri altında olduğunu ekleyen General Anatoly Nogovitsyn, askerlerin de askeri konulardan ziyade insani yardımlara yoğunlaşmaya başladıklarını aktardı. Rus General, "Su ikmallerini tamir etmek için çalışmalar sürüyor, 1 hafta içinde onarmayı umuyoruz" şeklinde konuştu.
Kuzey Kafkasya'da Iskander füzelerinin kullanılmadığını dile getiren Rus General Anatoly Nogovitsyn, bu silahın özel bir silah olduğunun altını çizerek "Geleneksel silahlar görevler için yeterli olmuştur. Bu füze kullanılmamıştır ve kullanma gibi bir plan yoktur" dedi.
Açıklamasında yabancı barış gücü askerlerine de değinen General Anatoly Nogovitsyn, "Bu konu siyasi açıdan görüşülecek ve bir formül seçilecektir" diye konuştu. Nogovitsyn, diğer barış gücü askerlerinin bölgeye gelmesi için siyasi bir karar beklemek zorunda olduklarını kaydetti. Aynı zamanda Rusya Devlet Başkanı Medvedev'in açık bir şekilde Güney Osetyalıların ve Abhazyalıların, Gürcü barış gücü askerlerini istemediklerini söylediğini hatırlatan Nogovitsyn, "Rusya tarafı da buna uyacak ve kararı destekleyecektir" dedi.
Özellikle Gori kentinde Rus askerlerinin yağmalamalarda bulunmaları konusunda da açıklamada bulunan Rus Gneral Nogovitsyn, "Bazıları yağmacıları, savaş piranaları olarak tanımlıyor, bazıları da savaş çakalları olarak. Bu konuda harekete geçmesi gereken taraf, yerel otoritelerdir. Bizim Tshinvali'deki görevimiz onları tutuklamak, yerel otoritelere teslim etmek ve adaletin karşısına çıkmalarını sağlamaktır" dedi.
Açıklamasında ateşkes ve Rus askerlerinin Güney Osetya'dan çekilmesi konusuna da değinen Rus General, "Kimse Güney Osetya ve Abhazya'daki barış gücü görevimizi elimizden almadı. Eğer Ruslar bu görevi yerine getirmeyi bırakmazsa, o zaman düzeni kim sağlayacak?" ifadelerini kullandı.
Kendisine Rus askerlerinin Tiflis yakınlarında bir demiryolu köprüsünü bombalamaları da sorulan Rus General Nogovitsyn, "Şu an barış dönemindeyiz. Görevimiz düzeni sağlamak iken neden köprüleri yıkalım? Zor şartlarda çalışıyoruz. Bu yüzden bu sadece doğruluğu kesinleştirilmemiş bir açıklama olabilir. Bombardımanları durdurduk. Bütün sorumluluğumla söyleyebilirim ki olay böyle değildir" dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.