Ermenistan'da Rusya'nın da katılımıyla askeri tatbikatı yapılıyor

Ermenistan'da Rusya'nın da katılımıyla askeri tatbikatı yapılıyor
Kolektif Güvenlik Anlaşması Örgütü'nün (KGAÖ) "Sınır-2008" adlı askeri tatbikatı bugün Ermenistan'da başlıyor. Örgütten yapılan açıklamada 5 gün sürecek tatbikat sırasında Ermenistan'a herhangi bir ülkenin saldırması durumunda, Erivan'a

KGAÖ'nun bu seferki tatbikatının Orta Asya yerine Kafkaslar'da yapılması dikkat çekiyor. Tatbikat kapsamında, Gürcistan'ın Güney Osetya'ya operasyon düzenlemesiyle patlak veren Rus-Gürcü savaşı sonrasında, Kafkaslar'da oluşan askeri-siyasi ve askeri-stratejik durum da ele alınacak. Tatbikatın devam ettiği 21 Ağustos'ta ise KGAÖ'ye üye ülkelerin savunma bakanlarının bir toplantı yapmaları bekleniyor. 

Temeli 1992'te atılan KGAÖ; Ermenistan, Kazakistan Kırgızistan, Rusya, Tacikistan ve Özbekistan'ın katılımıyla kuruldu. Daha sonra Azerbaycan, Gürcistan ve Belarus da örgüte dâhil oldu. Anlaşma tam olarak 1994'de yürürlüğe girdi. 1999'da bu yapılanma ile ilgili anlaşma süresinin uzatılması protokolüne imza atmayan Özbekistan, Azerbaycan ve Gürcistan örgütten ayrılma kararı aldı. Moskova 2002'de KGAÖ'nün daha faal olabilmesi için çevre ülkeleri etkisi altına almaya çalıştı. Dolayısıyla, Ermenistan, Kazakistan Kırgızistan, Rusya, Tacikistan ve Belarus yola devam etti. Özbekistan uzun bir ayrılıktan sonra 16 Ağustos 2006'da örgüte tekrar üye oldu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.