Microsoft'un başı derde girdi

Microsoft'un başı derde girdi
Dünyanın en büyük yazılım şirketi Microsoft'un başı Tayvan yasalarıyla derde girdi. Ülkenin en büyük tüketici hakları koruma derneği olan Tüketiciler Vakfı (CF), Microsoft'u Serbet Ticaret Kurulu'na (FTC) şikayet etti. CF Microsoft'un Windows XP işleti

FTC şikayet başvurusunun kabul edildiğini ve şirket hakkında soruştuma başlatıldığını açıkladı. Yaklaşık 6 ay sürmesi beklenen soruşturma sonunda Microsoft suçlu bulunursa 25 Milyon NT'ye (940 bin YTL) kadar para cezasına çarptırılabilecek. Microsoft, Haziran'dan beri Tayvan'da işletim sistemi olarak sadece Vista'yı satıyor. CF, şikayet başvurusunda Microsoft'un, Windows XP'nin satışını durdurarak tüketicileri Vista satIn almaya zorlamasının yasal olmadığını belirtti. Vakıf ayrıca, araştırmalara göre temmuz ayı içerisinde yeni bilgisayar alan tüketicilerin %56'sının Vista'yı silerek yerine XP yüklediğini de söyledi. Tayvanlı tüketicilerin %67'si Vista'nın yeni bilgisayarlarda tek seçenek olmasına karşı çıkıyor.

2007 yılının Ocak ayında piyasaya sürülen Vista, birçok ülkede beklenen ilgiyi görmedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.