Eskimiş paraları Gazze'ye gönderiyor
İsrail'in bu şekilde Filistinlilerin, kendi para birimi Şekel ile rekabet edecek bağımsız bir para birimini kullanmalarını önlemeye çalıştığı belirtiliyor.
Haaretz gazetesinde yer alana habere göre iki hafta önce düzenlemeye koyulan bu uygulama, iki etaptan oluşuyor. İlk önce 3 milyon Yeni İsrail Şekeli (NIS), İsrail Bankası'ndan Gazze'deki diğer bankalara transfer edilecek. İkinci etapta ise transferler, dekontlarla doğrulandıktan sonra, Gazze'deki bankalara kendilerine gönderilen miktarda yeni Şekel verilecek.
Gazze Sanayiciler Sendikası'nın Başkanı Eli Çayat, bu değişimin çok önemli olduğunu söyledi. Çayat, bu değişimin, Gazzelilerin hayatını kolaylaştıracağını ve ticareti geliştireceğini savundu. Çayat, "Gazze'nin ablukaya alınmasından bu yana Gazzeliler hiç para değişimi yapmadı. Bu sadece belirli bir zamanın sorunu değil. Her ay aynı sorunla karşı karşıya kalıyoruz ve İsrail tarafından bu konuda yardım talep ediyoruz; ya parayı değiştirin ya da para gönderin" dedi.
Gazze'deki kaynaklar, yeni paranın Hamas hükümetine gitmeyeceğini; sadece Şekel'in kalitesini devam ettirmek için yapılmış teknik bir değişim olduğunu vurguluyorlar. Ablukanın ardından geçen iki yılda Gazze'de çok sayıda eskimiş, yırtılmış veya yıpranmış para birikmişti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.