Hindistan şahsi ilk altın madalyaya seviniyor
Çin'den sonra dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi olan Hindistan tarihinde ilk defa bireysel sporlarda altın madalyaya ulaştı. Atıcılıkta Hindistan'a altın madalya kazandıran Abhinay Bindra Hindistan'a gelişinde Cumhurbaşkanı yardımcısı Muhammed Hamid Ensari tarafından kabul edildi. Altın madalyası ile basın mensuplarına poz veren Bindra, Ensari'ye bu madalyayı ilk defa bireysel sporlarda Hindistan'a kazandırış olmaktan dolayı çok gururlu olduğunu söyledi.
Sporculuğun bir zevk değil bir emek ve zor bir zanaat olduğunu dile getiren Ensari ise Hindistan'a uzun yıllar sonra bu sevinci yaşatan sporcuyu tebrik ederek Hindistan Olimpiyat Komitesindeki yöneticilerin bireysel sporların geliştirilmesine daha çok önem vermelerini istedi. Kabulde spordan sorumlu devlet bakanı Mahindra Singh Gill de hazır bulundu.
2008 Pekin Olimpiyatlarında Abhinay Bindra ile atıcılıkta altın kazanan Hindistan'a diğer madalya 66 kilo serbest güreşte Sushil Kumar ile bronz olarak geldi. Hindistan boksta da Vijender Kumar ile madalyayı garantiledi. Böylece Hindistan toplamda ilk defa 3 madalyaya ulaştı.
1928'den beri yaz olimpiyatlarına sporcu gönderen Hindistan bu tarihe kadar sadece 4 şahsi madalya alabilirken bunlardan hiçbiri altın değildi. Hindistan milli hokey takımı ise olimpiyatlarda 8 defa takım halinde birinci olmuştu. Hokey takımı da 1980'den beri olimpiyat oyunlarında bir derece alamıyordu.
Bir çok ülkede başarı haber yapılırken uzun yıllar başarısız olmanın ardından gelen bu mütevazi başarı Hint medyasında büyük yankı buldu. Bir çok yazar ve eleştirmen sıfırı icad eden eski Hintlilerin Hintlilere olimpiyatlarda sıfır çekmeyi öğütlediği teorisinin yıkıldığı yorumunu yaptı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.