Irak ve ABD çekilme takviminde anlaştı
Yayınlanma:
ABD Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice, ülkedeki Amerikan askerlerinin çekilmesi için takvim belirlenmesi konusnda anlaşmaya vardıklarını söyledi. Iraklı muadili Hoşyar Zebari'yle görüşmesinin ardından düzenlenen ortak basın toplantısında konuşan Rice,
Rice, anlaşmada Amerikan askerlerinin çekilmesi konusunda bir takvimin de yer almasının yararlı olacağına karar verdiklerini söyledi. Taslak metinde, Amerikan askerlerinin 30 Haziran 2009'dan itibaren Irak'tan çekilmeye başlaması öngörülüyor.
Başbakan Nuri el Maliki ile yaptığı görüşmenin çok iyi ve verimli geçtiğini belirten Rice, varılacak anlaşmayla Irak'taki güvenlik durumunda geçtiğimiz yıl sağlanan iyileşmenin pekişeceğini vurguladı.
Hoşyar Zebari ise, bazı komşu ülkelerin güvenlik anlaşmasından duyduğu kaygıyla ilgili olarak, "İran ve diğer komşu ülkeler açıklama istemekte haklı. Anlaşmada Irak'ın komşu ülkelere saldırı için üs olarak kullanılamayacağına dair maddeler var" dedi.
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.