Rusya NATO'yu kaybetmek istemiyor

Rusya NATO'yu kaybetmek istemiyor
Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, NATO ile ilişkilerin geleceğinin ittifakın gelecekte nasıl bir strateji izlemek istediğine bağlı olduğunu kaydetti.

NATO dışişleri bakanları önceki gün gerçekleşen zirvede Gürcistan'da bulunan askerî birliklerin bu ülkeden çıkıncaya kadar Rusya ile ilişkileri dondurmayı müzakere etmiş, daha sert yaptırımlara gerek duymamıştı. Almanya ve Fransa'nın başını çektiği birçok Avrupa ülkesi Rusya ile ilişkilerin koparılmasına karşı olduğu belirtiliyor.

Lavrov, Soçi'de yaptığı değerlendirmede, "Biz NATO'ya kapıları kapatmak istemiyoruz. Onlar da kapıların açık olmasını istiyor. Her şey ittifakın bundan sonrası için belirleyeceği politikalara bağlı, bize değil." dedi. Lavrov açıklamasında NATO'yu uyararak, "Eğer ittifak Saakaşvili'nin iflas etmiş rejimini sorumsuz bir şekilde desteklemeyi ve Rusya ile ilişkileri koparmayı tercih edecekse bu kendilerinin tercihi. Bu bizim tercihimiz değil." dedi.

Rusya'nın Afganistan'da gerçekleşen operasyona sağladığı desteği de hatırlatan Lavrov, ittifakın kaderinin belirlendiğini belirtti. Rusya'nın NATO büyük elçisi Dmitri Rogozin'inin de ittifakla ilişkileri görüşmek üzere hafta sonunda Moskova'ya gelmesi bekleniyor. (Cihan)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.