'Boğazdan geçen gemiler Montrö'ye uygun'
Yayınlanma:
Dışişleri Bakanlığı, yabancı bayraklı askeri gemilerin, Karadeniz'e geçiş için Montrö Sözleşmesi bağlamında Türk tarafının yaptığı bildirimlere uygun olarak Türk Boğazlarından geçtiğini bildirdi.
Dışişleri Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada şöyle denildi: "Bu bağlamda, NATO Birinci Daimi Deniz Görev Grubu'na mensup olan İspanya (SPS Almirante Don Juan de Borbon), Almanya (FGS Luebeck), Polonya (ORP General Kazimierz Pulaski) ve ABD'ne (USS Taylor) ait dört gemi, 2007 Ekim ayında onaylanan NATO planlı faaliyetleri uyarınca eğitim ve liman ziyaretlerinde bulunmak amacıyla Batı Karadeniz'de Romanya'nın Köstence, Bulgaristan'ın Varna ve ülkemizin İstanbul Limanlarını ziyaret edeceklerdir. Bunun dışında, ABD dahil diğer yabancı askeri gemilerin Türk Boğazları'ndan geçişi de Montrö Sözleşmesi'ne uygun olarak yapılmaktadır."
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.