Güney Osetya lideri bağımsızlıklarının tanınması müracaatı ile Rusya'ya gitti
Güney Osetya Devlet Başkanı danışmanı İgor İsayev, Kokoytı'nın bağımsızlık müracaatı ile bugün Tshinvali'den Moskova'ya gittiğini bildirdi. Rusya'nın Güney Osetya'nın bağımsızlığını tanıması için müracaat geçtiğimiz perşembe günü Tshinvali'de yapılan halk mitinginde kabul edilmişti. Güney Osetya parlamentosunda dün yapılan toplantıda ise bu müracaat meclis tarafında onaylanmıştı.
Rusya'ya yapılan müracaatta Güney Osetya ve Gürcistan'ın artık aynı devlette bulunmalarının mümkün olmadığı ifade ediliyor. Ayrıca Güney Osetya halkının kendi kaderinin belirleme halkı çerçevesinde bağımsızlık istediği kaydediliyor.
Bu arada Rusya parlamentosu alt kanadı Duma'nın basın bölümü tarafında yapılan açıklamada, 25 Ağustos'ta Güney Osetya'daki durum ile ilgili acil toplantı yapılacağı bildirildi.
Geçtiğimiz günlerde Güney Osetya'yı ziyaret eden Rusya Parlamentosu üst kanadı Federasyon Konseyi Başkanı Sergey Mironov, Gürcistan'a bağlı ayrılıkçı bölge Abhazya ve Güney Osetya'nın bağımsızlığını tanımaya hazır olduklarını bildirmişti. Mironov bunun için sadece bölge halkını bu doğrultuda talebinin olması gerektiğini ifade etmişti. Bunun üzerine her iki bölge, halk mitingi düzenleyerek Rusya'ya bağımsızlıklarının tanınması için müracaat kabul etmişti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.