İsrail denizden ablukaya alındı

İsrail denizden ablukaya alındı
İsrail'in Gazze Şeridi'ne uyguladığı ambargoyu delmek üzere dün Kıbrıs adasının Larnaka limanından iki tekneyle yola çıkan insan hakları eylemcileri hedeflerine yaklaştı. Teknelerdeki GPS aletlerinden alınan sinyallere göre, eylemciler 130 kilometre

Yolculuk sırasında dün çektikleri görüntüleri Özgür Gazze hareketinin internet sitesinde yayınlayan gönüllülerin morallerinin yüksek olduğu görülüyor. Eylemciler, Gazze sahillerine ulaşarak görevi tamamlamak istediklerini ifade ederken, kendilerine destek veren herkese teşekkür etti.

Eylemciler, hareketin Kıbrıs adasındaki diğer üyeleriyle teknelerdeki uydu telefonları sayesinde haberleşiyor. Özgür Gazze sözcülerinden Remzi Kyzia, eylemcilerle dün akşamdan beri iletişim kuramadıklarını, teknelerdeki elektronik sistemlerin de sinyal karıştırıcılarla devre dışı kaldığını açıkladı. Kyzia, elektronik korsanlıkla karşı karşıya olduklarını belirtti.

Teknelerin 44 yolcusuyla bugün öğleden sonra Gazze kıyılarına ulaşması bekleniyor. İsrail ise teknelerin Gazze'ye demir atmasına engel olacaklarının sinyalini verdi. Eylemcileri karşılamaya hazır olduklarını belirten İsrail Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Arye Merkel, Kudüs'te yaptığı açıklamada "Gemilerin amaçları kışkırtmaysa nasıl önleyeceğimizi biliyoruz" dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.