İran kendi denizaltısını üretecek
Habere göre, Savunma Bakanı Mustafa Muhammed Neccar, denizaltının üretim bandını törenle hizmete açtı. Bakan Neccar, İran Ordusu'nu modern silahlarla donatmak için büyük yatırımlar yaptıklarını söyledi.
'İRAN: ÖNCELİĞİMİZ TÜRKİYE OLACAK' HABERİ İÇİN TIKLAYIN
İran, birkaç yıl öcne Rusya'dan denizaltılar satın aldığını, bu araçların daha küçük modellerinin İran'da da üretileceğini duyurmuştu. Bu arada, yapımına 2005'te başlanan iki denizaltının da donanmaya teslim edildiği bildirildi.
İRAN ORDUSU
İran silahlı kuvvetlerinde 545 bin kişi aktif olarak görev yapıyor. 220 bini askere alınan gençlerden oluşmak üzere 350 bin kişilik bir kara ordusu var. Devrim Muhafızları bünyesinde ise 125 bin elit asker görev yapıyor.Kara kuvvetlerinde bin 700 tank bulunuyor. Bunlardan 100 kadarını İran üretimi olan Zülfikarlardan, kalanlarının büyük çoğunluğu ise ABD ve İngiltere'nin eskiden ürettiği tanklardan müteşekkil. Ayrıca kara kuvvetlerinde Sovyet yapımı tanklar da var. İran, 2007'deki askeri geçiş töreninde Şahab-3 ve Ghadr-1 füzelerini sergilemişti.
İran'ın deniz kuvvetlerinde 18 bin asker bulunuyor. Deniz kuvvetlerinde Rus Kilo tipi 3 denizaltının yanı sıra 3 firkateyn ve 2 korvet var. Ancak deniz kuvvetlerinin modern gemi ve silahlarla donatılmadığı için kötü durumda olduğu öne sürülüyor.
Hava kuvvetlerinde de 52 bin aktif personel ve 281 savaş uçağı bulunuyor. Ancak Amerikan yapımı savaş uçaklarının kullanılabilirliğinin yüzde 60, Sovyet yapımındakilerdeyse yüzde 80 olduğu sanılıyor. Hava kuvvetlerinde F-14 ve MiG 29'lar bulunuyor. Ayrıca Irak savaşı sırasında ele geçirilen Rus yapımı Sukhoi Su-24 ve 25'ler var. Savaş uçaklarının yanı sıra İran, nakil uçaklarına ve helikopterlere sahip. Bunların yanı sıra Tahran, Eylül 2007'de İran yapımı iki jetin denemesini yaptığı açıklamıştı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.