Amerikan gemisi Çanakkale'den geçti

Amerikan gemisi Çanakkale'den geçti
Gürcistan'a insani yardım götürdüğü bildirilen ABD gemisi USS Taylor, Çanakkale Boğazı'ndan geçti.

Boğazda etkili olan ve hızı zaman zaman 60 kilometreye ulaşan poyraz nedeniyle yavaş ilerleyen gemiye, boğaz geçişi esnasında Sahil Güvenlik botu eşlik etti.
    
USS Taylor'un Çanakkale önlerinden geçişini sahildeki vatandaşlar ilgiyle izledi. Vatandaşlar fotoğraf makinalarının yanı sıra cep telefonlarıyla da geminin geçişini görüntüledi.
    
ABD gemisinin geçişine ayrıca bir ABD bayraklı yat da eşlik etti. Yetkililer, yat ile ilgili olarak herhangi bir açıklama yapmadı.
    
USS Taylor'un boğazlardan geçen günlerde geçiş yapan İspanyol, Polonya ve Alman gemileri gibi tatbikat amacıyla önce Romanya'nın Köstence Limanı'na gideceği belirtildi.
    
Öte yandan, Gürcistan'a yardım götüren ve daha önce boğazdan geçiş yapan ''Mc Faul-74'' ve ''Dallas'' ile ''USS Taylor''un ardından, Mount Whitney'in de bugün boğaz geçmesi bekleniyor.

AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.