Rusya'dan sert uyarı: Karadeniz ısınıyor

Rusya'dan sert uyarı: Karadeniz ısınıyor
Rusya Parlamentosu alt kanadı Duma ve üst kanadı Federal Konsey'de Gürcistan'ın özerk bölgeleri Güney Osetya ve Abhazya'nın bağımsızlıklarının tanınmasının ardından Rusya Devlet Başkanı Dmitri Medvedev, NATO ile ilişkileri kesebileceklerini açıkladı.

Ardından Karadeniz'de artan NATO savaş gemileri ile ilgili açıklama yapan Rusya Genelkurmay Başkan Yardımcısı Anatoli Nogovitsin, NATO'nun Karadeniz'e dokuz savaş gemisi gönderdiğini açıkladı. Henüz herhangi bir provokasyon olmadığına dikkat çeken Rus komutan, dikkatli olduklarını belirtti. 

Rus askeri istihbarat kaynaklarına göre Karadeniz'de NATO gemilerinde 100'den fazla Tomahawk füzesi ile Harpoon gemi savar füzeler bulunuyor. İsminin açıklanmasını istemeyen bir yetkili, NATO'nun Karadeniz'e saldırı birliği kurduğunu iddia etti. Nogovitsin Rusya'nın Gürcistan'ın limanlarına gelen gemilerle ilgili herhangi bir kontrol yapmadığını, sadece Poti limanı çevresinde devriye görevi yaptıklarını, bu çerçevede gelen giden gemilerdeki kargoları denetlediklerini belirtti. 

Rusya'nın 1992 yılında Güney Osetya'ya barış gücü gönderdiği anlaşma dahil olmak üzere uluslararası anlaşmalara aykırı bir durumlarının olmadığını kaydederek, "Gürcistan diğer taraftan Gori ve Senaki şehirlerinde yığınak yapıyor. Sabotoj grupları alt yapı ve iletişimin kırılması için çalışma içinde bulunuyorlar." dedi.

(CİHAN)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.