Şanghay İşbirliği Örgütü Zirvesi başladı

Şanghay İşbirliği Örgütü Zirvesi başladı
Şanghay İşbirliği Örgütü (ŞİÖ) Zirvesi, Rusya Devlet Başkanı Dimitri Medvedev ve Çin Devlet Başkanı Hu Jintao'nun da katılımıyla Tacikistan'ın başkenti Duşanbe'de başladı.

Cumhurbaşkanlığı Sarayı'nda basına kapalı olarak gerçekleştirilen oturuma Çin ve Rusya liderlerinin yanı sıra örgüte üye Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan ve ev sahibi Tacikistan'ın liderleri katılıyor. Rus lider Medvedev, Duşanbe'de Kafkasya krizinde güvenlik örgütüne üye liderlerden destek arayacak. Medvedev'in özellikle Çin lideri Hu ile görüşmesinde bu konuyu gündeme getirmesi bekleniyor.

Bu arada ŞİÖ'de gözlemci statüsünde bulunan ülkelerden İran ve misafir ülke Afganistan da Duşanbe'de devlet başkanı seviyesinde temsil ediliyor. Mahmud Ahmedinejad ve Hamid Karzai, biraz önce toplantının yapıldığı salona geldi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.