Rus komutanlar Karadeniz'e indi

Rus komutanlar Karadeniz'e indi
Rus komutanlar Karadeniz’deki NATO birliklerinin arttığı gerçeğini dünkü günlük brifinginde Rus genelkurmay başkanı yardımcısı Anatoly Novogitsin şu şekilde duyurdu;

NATO’nun en büyük filolarından biri şuan Karadeniz’de bulunuyor. Amerikan Mc Faul destroyeri ve ona refakat eden Dallas isimli Amerikan gemisi Batum’a pazartesi günü demir attı. Almanya, Polonya ve İspanya’ya ait üç firkateyn Bulgaristan ve Romanya kıyılarında ve yine Karadeniz’e dört Türk gemisi girmiş durumda.

Uzman Mihail Barabanov, Mc Faul son derece modern bir gemi ve en son teknolojiye sahip silahlarla teçhiz edilmiş durumda. Gemide mevcut bulunan roket sistemlerinin menzilleri 250 km. Bu demek oluyor ki Gürcistan’ın büyük bir kısmı menzili dâhilinde. Modifiye edilmiş bulunan, güdümlü Tomahawk füzelerinin menzili 2800 km. Fakat bu füzelerin şuan nükleer başlıkları bulunmuyor, açıklamasında bulundu.

Ruslan Puhov(Strateji ve Teknoloji Analizleri Merkezi Müdürü); iki tarafta her hangi bir hadisenin çıkmasından imtina ediyorlar. Novogitsin’in beyan ettiği gibi Sivastopol’den Abhazya’ya hareket eden Moskova adlı kruvazörün Salı günü üssüne dönecek, dedi.

Fatih Güven-habervaktim.com

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.