Hindistan'da 1 milyon kişi evsiz
Hindistan Başbakanı Mammohan Singh'in 'ulusal felaket' ilan ettiği Bihar eyaletinde, Himalayalardan yoğun bir şekilde gelen sellerin Kosi nehrini taşırmasıyla büyük maddi zarar meydana geldi.
100 binden fazla mahsur kalmış kişiyi kurtaran ordu, havadan uçak ve helikopterlerle bölgeye yardım bırakıyor. Bihar felaket yönetimi merkezi yetkilisi Pratyaya Amrit, önümüzdeki 48 saat içinde 300 binden fazla kişinin kamplara taşınabileceğini söyledi.
Bölgede ölü sayısı 55'ye yükselirken, yükselen suların 2 milyon kişinin hayatını tehlikeye soktuğu aktarılıyor. 100 bin hektar alanda çok sayıda tarım bölgesinin haritadan silindiği bildiriliyor.
Güney Asya Barajlar, Nehirler ve Halk Ağı koordinatörü Himanshu Thakkar, "Her yıl muson yağmurlarının geldiğini biliyoruz. Fakat neden bu felaketlere karşı kendimizi hazırlayamıyoruz. Selleri önleyecek yeterli kapasitemiz yok" şeklinde tepkisini dile getirdi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.