Gürcistan, Rus diplomatları istemiyor
Gürcistan Dışişleri Bakanlığı basın sözcüsü Khatuna İosava önümüzdeki günlerde Moskova'daki Gürcistan Büyükelçiliğinde bulunan tüm diplomatları geri çekeceklerini açıkladı. İosova konsolos düzeyinde ilişkilerin devam edeceğini, diplomatik ilişkilerin tamamının kesilmediğini söyledi. Moskova'da yaşayan yüzbinlerce Gürcü vatandaşının bu durumdan olumsuz etkilenmesinden endişe ediliyor.
Rusya Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Andrey Nesterenko, Gürcistan tarafından atılan bu adımın ikili ilişkilere katkı sağlamayacağı uyarısı yaptı. Ria Novosti haber ajansına bir açıklamada bulunan yetkili Rusya'nın başka alternatifi olmadığını Tiflis'de bulunan büyükelçiliği kapatacağını belirtti.
Gürcistan parlamentosu dünkü oturumunda Rusya ile tüm diplomatik ilişkilerin kesilmesi kararı almıştı. Parlamento bölgede bulunan barış gücü askerleri dahil olmak üzere tüm Rus askerlerini işgalci olarak nitelemişti.
(CİHAN)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.