Savaş, Ermenilerin kapısını çalıyor
Yayınlanma:
Ermenistan-Gürcistan sınırında her an çatışmayı başlatabilecek savaşa hazır birliklerin beklediği bildiriliyor. Resmi yetkililerin son zamanlarda yaptığı açıklamalarda Cevahiti’de her an bir isyanın çıkabileceği imasında bulunuyorlar.
Bilindiği gibi, bir süreden beri Samstha-Cevahiti bölgesinde nüfusun önemli bir kısmını teşkil eden Ermeniler, Gürcistan yönetiminden otonomi istiyorlar. Otonomiye yanaşmayan Gürcü yönetimi ise, otonominin arkasından Abhazya ve Osetya’daki gibi bağımsızlık ya da Ermenistan’la birleşme taleplerinin gelmesinden endişe ediyor.
Samtha-Cevahiti vilayetinde bulunan 7 ilçeden ikisinde Ermeniler kahir ekseriyete sahip. Vilayet genelinde 207.000 kişi olan nüfusun, 103.000’ini Ermeniler teşkil ediyor. Gürcistan genelinde ise resmi istatistiklere göre Ermeni nüfusun oranı %5.
Fatih Güven-habervaktim.com
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.