Taliban Ramazan'da da saldıracak

Taliban Ramazan'da da saldıracak
Pakistan'daki Taliban eylemcileri, Ramazan ayında yerel güvenlik güçleriyle çatışmalarını sürdüreceklerini duyurdu.

Pakistan ordusundan dün yapılan açıklamada, şiddet olaylarının doruğa çıktığı Kuzey Batı Sınırı Eyaleti'nde, Ramazan ayı boyunca operasyonların durdurulacağı bildirilmişti. 

Eyalet, Taliban ve El Kaide eylemcilerinin karargahı durumunda ve uzun süredir bölgede şiddetli çarpışmalar yaşanıyor.

Svat vadisinde bulunan ve uydu telefonuyla açıklama yapan Taliban sözcüsü Müslim Han, "Pakistan ordusunun yaptığı açıklama şaka gibi. Bir ayın kutsal olması veya olmaması önemli değil. Bütün aylar kutsaldır. Eğer savaşın durdurulması isteniyorsa, bu kalıcı bir şekilde olmalıdır" dedi. 

Hükümet verilerine göre, Afgan sınırına yakın Bajaur aşiret bölgesi başta olmak üzere, ordu ile eylemciler arasında meydana gelen çatışmalar yüzünden 300 binden fazla kişi başka yerlere göç etmek zorunda kaldı. (CİHAN)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.