Türk-Arap İşbirliği Toplantısı Mısır'da yapılıyor

Türk-Arap İşbirliği Toplantısı Mısır'da yapılıyor
Arap Birliği'nin Mısır'ın başkenti Kahire'deki merkez binasında bugün Türk Dışişleri ve Arap Birliği üst düzey görevlileri bir araya geliyor.

Toplantıda Türkiye ile Arap Birliği üyesi ülkeler arasında işbirliği programı ve bu programın faaliyete geçirilme çalışması yapılacağı belirtildi.

Arap Birliği'nde Avrupa'dan sorumlu Büyükelçi Muhammed El Fatih El Nasıri, "Toplantının sonucu ve alınan kararlar, önümüzdeki Ekim ayının 11'inde İstanbul'da dönem Başkanı Suriye'nin başkanlığında yapılması planlanan Arap Birliği-Türkiye Bakanlar toplantısına sunulacak." dedi. İstanbul'da yapılması planlanan toplantıya Arap Birliği Meclisi üyelerinden dönem başkanı Suriye ve Türkiye'nin yanı sıra Suudi Arabistan, Cezayir ve Cibuti gibi ülkelerin de katılması bekleniyor.

Geçtiğimiz Kasım ayında İstanbul'da yapılan Irak'a Komşu Ülkeler Toplantısı akabinde Türk-Arap İşbirliği Çerçevesi anlaşmasının imzalandığını hatırlatan El Nasıri, bu anlaşmanın şimdilik faaliyete girmeye başladığını söyledi. (CİHAN)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.