Alp'lerde ölümler artıyor

Alp'lerde ölümler artıyor
Avusturya Alplerinde hayatını kaybedenlerin sayısı, geçtiğimiz yıl bir önceki yıla göre yüzde 20 oranında artış gösterdi. Geçtiğimiz yıl Alplerde gezintiye çıkan, dağa tırmanan veya dağda kayak yapan 329 kişi hayatını kaybetti.

Bu yıl ise, şu ana kadar gerçekleşen 7 bin kazadan 237'si ölüm ile sonuçlandı. Dağ kazalarında hayatını kaybedenlerden her on kişiden altısı erkek. Alplerdeki güvenlikten sorumlu Curatorship isimli firmanın yetkililerinden Karl Gabl yaptığı açıklamada, "Bu yılın sonuna kadar Alplerde hayatını kaybedenlerin sayısı 300'ü rahatlıkla bulacaktır çünkü, eylül ve ekim ayları Alplerde gezintinin yapıldığı en popüler aylardır" ifadesini kullandı. 

En çok ölümle sonuçlanan kazalara, dağda gezinti yaparken uçurumdan düşmenin neden olduğu belirtiliyor. Kan dolaşımından kaynaklanan problemlerin de ölümlü vakaların artmasına neden olduğu ifade ediliyor. Günlük kazaların onda birinin ülkenin yamaçlık bölgelerinde gerçekleştiği, nitekim ölenlerin yalnızca yüzde sekizinin dağcı olduğu dile getiriliyor. İstatistikler, ölümle sonuçların kazaların yüzde 40'ının Tirol Eyaleti'nde gerçekleştiğini gösteriyor. Her yıl yaklaşık 10 milyon insan, Avusturya Alplerinde spor yapmak için Avusturya'ya geliyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.