Ramazanla birlikte Keşmir'de yasak kalktı

Ramazanla birlikte Keşmir'de yasak kalktı
Hindistan'ın Cammu Keşmir eyaletinde yaklaşık bir aydır aralıkla devam eden sokağa çıkma yasağı Ramazan'ın gelmesi ile kaldırıldı.

Keşmir hükümetinin bir Hindu tapınağına devlet arsasını vermesi ile başlayan protestolar, arsanın geri alınması ve Hinduların da protestosu ile alevlenmişti. Arada kalan hükümet istifa etmek zorunda kalmıştı. Yaklaşık bin kişinin yaralandığı gösterilerde 35 kişi de hayatını kaybetmişti. 

Keşmir polisi yaptığı açıklamada, sokağa çıkma yasağının kaldırıldığını ancak beşten fazla kişinin toplanmasının yasak olduğunu dile getirdi. Ramazan'ın gelmesi ile birlikte halkın alışverişini ve ihtiyaçlarını gidermesi için bu yola gidildiğini açıklayan polis, eyalette halkın güvenliğini sağlamayı amaçladıkların bildirdi.

Hindistan Silahlı Kuvvetleri, Keşmirli Müslümanlarca ve uluslararası insan hakları örgütlerince aşırı güç kullandıkları için eleştirilmişti. 1989'dan beri devam eden Hint hükümeti karşıtı ayrılıkçı çatışmalarda on binlerce sivil yaşamını yitirdi.

(CİHAN)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.