Ahmedinejad Çin'e gitti

Ahmedinejad Çin'e gitti
İran Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad, çeşitli temaslarda bulunmak üzere Çin'e gitti.

Ahmedinejad, iki günlük ziyareti kapsamında Pekin'de 6-15 Eylül'de yapılacak Paralimpik Olimpiyatları'nın açılışına katılacak ve Çinli üst düzey yetkililerle bir araya gelecek.

İran Cumhurbaşkanı'nın, Çin Devlet Başkanı Hu Jintao ile görüşmesinde, iki ülke ilişkilerinin yanı sıra bölgesel ve uluslararası konuların da ele alınması bekleniyor.

Liderlerin, ekonomik ve ticari ilişkilerin daha da geliştirilmesi konusunda fikir teatisinde bulunacakları kaydedildi.
İran ve Çin ticaret hacmi 2007'de 20 milyar dolar olarak gerçekleşmişti. Bu rakamın yıl sonu itibariyle 25 milyar dolara ulaşması hedefleniyor.

Çin'deki İranlılar ile de bir araya gelecek olan Ahmedinejad'a, Dışişleri Bakanı Menuçehr Mutteki ve Cumhurbaşkanı Yardımcısı İsfendiyar Rahim Meşai'nin de aralarında bulunduğu heyet eşlik ediyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.