Filibe'deki Muradiye Camii ibadete açıldı
İki yıllık bir restorasyon ve onarım gören Muradiye Camii için yaklaşık 5 milyon YTL harcandı. Caminin açılış kurdelesini Filibe Büyükşehir Belediye Başkanı Slavço Atanasov, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ve Bulgaristan Müslümanlarının Başmüftüsü Mustafa Hacı Aliş birlikte kesti. Açılışa Bulgaristan Çevre Bakanı Cevdet Çakırov, DPS Başkan Yardımcısı Kasım Dal, DPS milletvekilleri Ahmet Hüseyin ve Fikret Sepetçi, Filibe Valisi Todor Petkov, Vali Yardımcısı Tuncay Naimov, Filibe Eski belediye başkanı İvan Çomakov, TC Büyükelçisi Mehmet Gücük, Filibebaşkonsolosu Ümit Yalçın ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Osmanlı'nın Bulgaristan'daki en önemli eserlerinden biri olan Filibe Murad Hüdavendigar Camii iki yıllık bir restorasyon sonucu yeniden ibadete açıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından sağlanan 5 milyon YTL kaynakla orjinaline sadık olarak restorasyon ve onarım gördü. Taşyapı şirketinin, mühendis, restoratör, mimar, sedefkar gibi elemanlarının yanı sıra çalışmalarda Bulgaristan'dan da çok sayıda eleman görev yaptı. Caminin açlışı için gelen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ve beraberindeki heyet Filibe Havaalanı'nda Büyükşehir Belediye Başkanı Slavço Atanasov tarafından karşılandı. Muradiye Camii önünde açılış öncesi iki başkan kısa birer konuşma yaptı. Filibe ve İstanbul Büyükşehir Belediyeleri'nin arasındaki işbirliğin devam etmesi için sürekli çalıştıklarını ifade eden Topbaş, "Muradiye gibi tarihi ve kültürel eserler bizim ortak malımızdır. Bunları korumak ve ayakta tutmak yerel yönetimlerin görevleri arasındadır. İnanıyorum ki bu eser iki ülke arasındaki ilişkilere bir ivme kazandıracaktır." dedi
Mevlana'nın 'Aynı dili konuşan değil, aynı duyguyu paylaşanlar anlaşır' sözünü hatırlatan Topbaş, "Bizlerin de ortak dili barış, höşgörü ve anlayış ise geleceğe birlikte adım atmak için önümüzde bir engel kalmaz" dedi.
Filibe ve İstanbul arasında charter uçuşlarının başlatılması için gereken çalışmaların başlatılacağını ifade eden Topbaş, Türk Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı'nın da yanlarında bulunduğunu ve gereken çalışmaların başlatılması için tarafların görüşeceğini bildirdi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı'nı Filibe'de karşılamaktan çok mutlu ve heyecanlı olduğunu ifade eden Belediye Başkanı Slavço Atanasov, "İstanbul Belediyesi'nin Muradiye Camii ve İstanbul'daki Sveti Stefan Bulgar Kilisesi'nin onarımı için maddi destek sağladığı için huzurunuzda halkım adına teşekkür ediyorum" dedi. İstanbul Belediyesi'nin Bulgar Kilisesinin tamiri için çok büyük maddi destek sağladığını hatırlatan Slavço Atanasov, "Böyle bir çalışma yapabilmesi için insanın büyük bir gönlü olmalıdır" dedi. Bu gelişmelerin iki kardeş şehir arasında yeni bir dönem başlattığını belirten Slavço Atanasov, İstanbul'un Filibe'ye en yakın megapolis olduğunu ve ciddi işbirliğinde bulunacaklarını söyledi.
Açılıştan sonra camii gezen ikili heyet restorasyon hakkında görevlilerden geniş bilgi aldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin hazırlattığı Muradiye Camii restorasyon ve onarım hakkındaki sinevizyon gösterisi heyetler ve halk tarafından büyük ilgi ile izlendi. Törenin ardından Brezilya restorant tarafından hazırlanan camideki iftara katılan heyet teravih namazını da tarihi camide kıldıktan sonra İstanbul'a döndü.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.