Türkiye, Körfez ile bağlarını güçlendiriyor

Türkiye, Körfez ile bağlarını güçlendiriyor
Birleşik Arap Emirlikleri'nin finans ve ticaret merkezi Dubai'nin ihracatını tanıtmak ve artırmakla sorumlu birimi Dubai İhracat Geliştirme Şirketi (DEDC) ve BAE Dış Ticaret Bakanlığı'nın Türk Ticaret Bakanlığı ile işbirliğine girmeye hazırlandığı bild

BAE, beş kişilik bir heyet ile geçtiğimiz günlerde sonra eren 77. İzmir Uluslararası Fuarı'na katılmış ve karşılıklı ticari ilişkilerin güçlendirilmesi ve yeni işbirliği anlaşmaları için görüşmelerde bulunmuştu.

DEDC yönetim kurulu başkanı mühendis Said El Avadi, yaptığı yazılı açıklamada Emirlikler'in ve özellikle Dubai'nin Türkiye dahil olmak üzere dünyanın bir çok bölgesinden yabancı yatırım çektiğini söyledi. El Avadi ayrıca, Dubai'nin ekonomik çeşitliliği ile küresel iş üssü haline geldiğini sözlerine ekledi.

Resmî rakamlara göre Dubai'den Türkiye'ye bu yılın ilk yarısında yaklaşık 23,3 milyon dolarlık alüminyum ve 14,5 milyon dolarlık değerli metal ürünleri ihraç edildi. BAE ve Türkiye arasındaki ticari hacim 2002 yılında 700 milyon dolar iken yüzde 400'lük bir artış ile geçtiğimiz yıl 3,7 milyar dolara ulaştı.

Emirlikler'in Türkiye'de yaklaşık 4 milyar dolarlık bir yatırımı bulunurken Türkiye de, BAE'ye önümüzdeki beş yıl içinde 40 milyar dolarlık yatırım yapacağını açıkladı.

STRATEJİK ORTAK
Geçen hafta Suudi Arabistan'ın Cidde kentinde düzenlenen Körfez Dayanışma Konseyi (GCC) 108. bakanlar konseyi toplantısında Körfez dışişleri bakanları, Türk dışişleri bakanı Ali Babacan ile görüşmüştü. Toplantıda bakanlar, Türkiye'nin Körfez Dayanışma Konseyi'nin 'stratejik ortağı' seçildiğini ilan etmiş ve karşılıklı ön anlaşma imzalamıştı.

Türkiye'nin ayrıca Körfez ülkeleri dışında 'stratejik ortak' statüsü verilen ilk ülke olduğu öğrenildi. (CİHAN) 

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.