Ban'dan terör mağdurları toplantısı

Ban'dan terör mağdurları toplantısı
BM Genel Sekreteri Ban Ki-mun tarafından yarın BM'de düzenlenecek ''Terör Mağdurlarına Destek Sempozyumu'na'' Türkiye'den de Osman Kaya isimli bir terör mağdurunun katılacağı öğrenildi.

Genel sekreter Ban Ki-mun'un yardımcılarından sempozyumu düzenleyen Robert Orr, gazetecilere yaptığı açıklamada, yarın BM'de düzenlenecek toplantıya tüm dünyadan ''din, dil, ırk, coğrafi bölge'' ayrımcılığı yapılmaksızın eşit katılım çerçevesinde 18 terör mağdurunun ve 10 uzmanın katılacağını söyledi. 
 
Orr, gazetecilerin, Ortadoğu bölgesinden kimlerin katılacağını sormaları üzerine, bölgeden 5 mağdurun davetli olduğunu, bunların arasında Türkiye'den Osman Kaya isimli terör mağdurunun da bulunduğunu bildirdi. Orr, Osman Kaya'nın, Ankara'da 2003 yılında Adalet Bakanlığı önünde meydana gelen patlamada yaralananlardan biri olduğunu kaydetti. 
 
Orr, toplantının amacının terör mağdurlarının seslerini uluslararası alanda duyurmak olduğunu belirterek, sempozyumun düzenlenmesi için kendilerine mali açıdan destek veren Kolombiya, İngiltere, İspanya ve İtalya'ya teşekkür etti. 
 
Toplantıya, terör mağdurlarının yanısıra, sivil toplum örgütleri, gazeteciler ile bölgesel kuruluşlar ve üye ülkelerin temsilcilerinin katılması bekleniyor.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.