Japonya Irak'tan askerlerini çekiyor
Japon yetkililer, geri çekilme için Irak, ABD ve Birleşmiş Milletler ile görüşmelerin devam ettiğini söyledi. Japonya Savunma Bakanı Yoshimasa Hayashi, "Bu yıl sonunda bölgeden çekilmeyi planlıyoruz." diye konuştu. Yetkililer, Irak'taki güvenlik durumunun iyileştiğine ve ABD askerlerinin Orta Doğu ülkesinde kalmasına olanak tanıyan BM kararının bu yıl sona ereceğine dikkat çekti. Bununla birlikte Japon Bakan Hayashi, Afganistan'a yoğunlaşılması gerektiğine dikkat çekti. Hayashi, "Afganistan'daki operasyonların önemi arttı." dedi.
Bu arada, Japon yetkililer, Irak'a insani yardımlara devam edeceklerini vurguladı. Japonya Dışişleri Bakanı Masahiko Komura, "Hava Kuvvetleri'ni çeksek bile Irak'ı destekleme tutumumuz değişmeyecek." şeklinde konuştu.
Japonya'nın Orta Doğu'daki göreve katılması toplumu da bölmüştü. Toplumda bir kesim, Irak'a gitme kararını, anayasanın barışçıl ruhuna aykırı olduğunu savunuyordu. 2. Dünya Savaşı ardından Amerikalıların hazırladığı anayasa, Tokyo'nun savaşa katılması yasaklıyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.