Telafer yaralıları Şanlıurfa'da tedavi ediliyor
Devlet Hastanesi Başhekimi Ahmet Çakır, tedavi için Şanlıurfa'ya getirilen hastalarının hayati tehlikelerinin bulunmadığını söyledi.
Musul'un 80 kilometre kuzeyinde yer alan ve nüfusun çoğunluğunu Türkmenlerin oluşturduğu Telafer'in El Vıhde semtinde 4 gün önce bir intihar eylemcisi bomba yüklü araçla saldırı gerçekleştirdi. Saldırıda 10 kişi ölürken çok sayıda kişi ise yaralandı. Yaralananlar Musul'daki hastanelerde tedavi altına alındı. Bu arada Telafer'deki hastanelerde yer kalmayınca Türkmen yetkililerin girişimleriyle yaralıların bir kısmının tedavi için Türkiye'ye getirildi.
Aralarında 2 çocuğun da bulunduğu yaralı 6 Türkmen, Habur Sınır Kapısı'ndan giriş yaparak Şırnak İl Sağlık Müdürlüğü'ne ait ambulanslarla, Diyarbakır'a götürüldü.
Hayati tehlikesi bulunmayan Munfazar Ahmet Neki (8), Ali Hüseyin Kazım (8), Veysel Ali Ekber Kazım (48), Ali Rıza Hacim (23), Ahmet Muhammed Neki (44) ve Nezir Müslüm Mustafa (15) hastanelerde yer olmadığı gerekçesiyle Şanlıurfa Devlet Hastanesi'ne sevk edildi.
Acil serviste ilk müdahaleleri yapılan yaralılar, tedavilerinin tamamlanmasının ardından müşahede altına alındı. Yaralılarla birlikte gelen yakınları, intihar eylemcisinin saldırıyı bir pazar yerinde sivillerin bulunduğu kalabalık bir alanda gerçekleştirdiğini ve kendilerinin işyerinde bulunduğu sırada yaralandıklarını anlattı.
Saldırıda oğluyla hafif yaralanan Ahmet Muhammed Neki, Türk yetkililerine tedavilerine yardımcı oldukları için teşekkür ederken, yıllardır Türkiye'den hep dostluk gördüklerini ve misafirperverliklerini unutmayacaklarını söyledi.
Öte yandan, yaralıları ziyaret eden Başhekim Ahmet Çakır, hastaların hayati tehlikesinin bulunmadığını ve gerekli tetkiklerin yapıldıktan sonra hastaneden taburcu edileceklerini kaydetti. Telafer'de 6 Eylül 2008 tarihinde bomba yüklü bir araçla düzenlenen intihar saldırısında 10 kişi ölmüş, 32 kişi de yaralanmıştı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.