Polis teşkilatında 'ırkçılık' davası
Teşkilatın en üst düzey Asyalı yöneticisi olan ve Metropolitan Polis Teşkilatı Başkan Yardımcılığı görevini yürüten Tarık Gaffur'un teşkilat ve başkanı Sir Ian Blair aleyhine dava açmasının ardından bugün de Yasemin Rahman adlı üst düzey teşkilat yöneticisinin aynı türde bir dava açmaya hazırlandığı açıklandı.
Rahman'ın kendisine yapılan ayrımcılık yüzünden bir yıl kadar rapor aldığı ve yöneticilerini liderlik vasıflarının gerektirdiği önlemleri almamakla ve teşkilat içinde çeşitli etnik ön yargıların yeşermesine izin vermekle suçladığı belirtiliyor.
İngiliz basını, daha önce de Polis Şefi Sabir Hüseyin'in dört kez terfisinin engellendiğini belirterek, Metropolitan Polis Teşkilatı aleyhine dava açtığını hatırlattı. Hüseyin'in davayı kaybettiğini hatırlatan basın, ancak davaların arkasının gelmesinin beklendiğini yazdı.
Teşkilat şeflerinden Ali Dizai de hakkındaki yolsuzluk suçlamalarının temelinde etnik ayrımcılığın yattığını belirterek, Metropolitan Polis Teşkilatı ile hukuk mücadelesini sürdürüyor.
AA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.