'ABD füzeleri tehdit'

'ABD füzeleri tehdit'
Rusya, ABD füzelerini nükleer caydırıcılığına tehdit olarak görüyor.

Rusya Dışişleri Bakanlığı, ABD'nin Doğu Avrupa'ya yerleştirmeyi planladığı füze savunma sistemini, Rusya'nın nükleer caydırıcılığını zayıflatma girişimi olarak değerlendirdi.

Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Mihail Kamynin, konu ile ilgili yaptığı açıklamada, "Çek Cumhuriyeti ve Polonya'ya ABD füzeleri ve radar sistemleri yerleştirilirse bu bir askeri operasyon olarak görülür. Bu doğrudan Rusya'nın nükleer caydırıcılığını zayıflatmak içindir." dedi. Kamynin, ABD'nin bu girişimine karşılık Rusya'nın stratejik silahlarını dengeleyerek çözüm bulmaktan başka alternatifi olmadığını söyledi.

Çek Dışişleri Bakanı Karel Schwarzenberg'in ABD radar sistemleri ile Rusya topraklarının kolaylıkla izlenebileceği ile ilgili basına verdiği röportajı hatırlatan Rusya Dışişleri Bakanlığı sözcüsü, "Çek yönetiminden yapılan açıklamalar da gösteriyor ki İran'dan herhangi bir füze tehdidi iddiasını savunmak temelsiz. Çek diplomatlar bunun doğru hedefini bu şekilde ifade ediyor. Rusya'dan yönelecek herhangi bir tehdit hedef olarak görülüyor." açıklamasında bulundu.

Moskova, Washigton'un doğu Avrupa'ya yerleştirmeyi düşündüğü füze savunma sistemini ulusal güvenliği için tehdit olarak görüyor. ABD ise "haydut ülkeler"e karşı mücadele edebilmek için yeni üslerin kurulmasının zorunlu olduğunu savunuyor. Sonuca ulaşmak için iki ülke arasında yürütülen görüşmeler de başarısızlıkla sonuçlandı. Rusya, 12 Aralık'ta da Avrupa güvenliği açısından temel anlaşmalardan biri olan Avrupa Konvansiyonel Kuvvetler Anlaşması'nı askıya almıştı.

Bush-Putin telefonla görüştü
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, ABD Başkanı George W. Bush'u telefonla arayarak iki ülke ilişkilerinin gelecekte iyi yolda ilerlemesi temennisinde bulundu. İki ülke başkanları Rus ve Amerikan halklarının yeni yılını kutlarken her seviyede devam eden ikili ilişkilerden duyulan memnuniyet dile geitirildi.

Rus silahlarını geliştiren 80 kişiye 'Altın tasarım' ödülü
Başbakan birinci yardımcısı Sergey İvanov, Rusya'nın silah kapasitesinin ve modernizasyonunun gelişiminde önemli katkıları olan 80 kişiye, düzenlenen törenle 'Altın tasarım' ödülü verdi.

Ria Novosti Haber Ajansı, Rusya teknik ve askeri federal servisi başkanı Mihail Dmitriev'in, düzenlenen törende Rusya'nın 2007 yılındaki silah satışlarının 7,2 milyar doları bulduğunu söylediğini bildirdi. 2000 yılından bu yana silah satışlarını iki katına çıkaran Rusya'nın, bu yılki hedeflerini fazlası ile aştığı kaydediliyor. Rusya, 2006 yılında 6,5 milyar dolarlık silah ihracatı gerçekleştirmişti.

Seksenden fazla ülkeye ihracat yapan Rusya'nın ana alıcıları arasında Çin, Hindistan, Cezayir, Venezüella, İran, Malezya ve Sırbistan bulunuyor. Rusya'nın silah ihracatının önemli bir kısmını Su-30 savaş uçakları oluşturuyor. Rusya Cezayir, Venezüella ve Malezya'ya bu uçaklardan 2007 yılında 3 milyar dolar karşılığında 70 adet sattı. Rusya'nın önümüzdeki yıllarda teslim edilmek üzere 32 milyar dolarlık silah satış anlaşmasının bulunduğu kaydediliyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.