BM: Aşkabat, siyasetin önemli merkezi

BM: Aşkabat, siyasetin önemli merkezi
BM Özel Temsilcisi Yench, Aşkabat'ın bölge siyasetinin önemli merkezi olduğunu söyledi.

Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri'nin Özel Temsilcisi ve Orta Asya Önleyici Diplomasi Merkezi Başkanı Miroslav Yench, Aşkabat'ın bölge siyasetinin önemli merkezi olduğunu kaydetti.

Önleyici Diplomasi Merkezi Başkanı Yench, Devlet Başkanı Gurbanguli Berdimuhamedov ile bir görüşme yaparak, merkezin faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Yench, Türkmenistan'ın bölgede barış ve istikrarın sağlanmasına destek verdiğini kaydederek, bunu bölge ülkelerine özellikle Afganistan ve Tacikistan ziyaretlerinde gördüğünü belirtti.

Yench, Türkmen liderine BM'nin Aşkabat'taki diplomasi merkezinin yakın gelecekteki planları hakkında bilgi verdi. Taraflar bölge siyasetine ilişkin konuları masaya yatırdılar.

Türkmen lider Berdimuhamedov, merkezin açılmasıyla Türkmenistan ile BM arasındaki ilişkilerin yeni bir döneme girdiğini kaydetti. Bugünkü günde Orta Asya'nın dünya kamuoyunun gözünü diktiği bölge olduğunu kaydeden Berdimuhamedov, bunun bölgenin sadece karlı jeopolitik konumu ile sınırlı kalmayıp, ayrıca zengin enerji kaynaklarına da sahip olması ile koşullandığını ifade etti. 

Berdimuhamedov, zengin enerji kaynaklarına sahip olan Türkmenistan'ın bu kaynakları tüm insanlığının hizmetine sunmaya hazır olduğuna vurgu yaptı. Bu bağlamda, Türkmen tarafının söz konusu alandaki işbirliğinin başarılı bir şekilde sürdürülmesi için enerji güvenliği ile ilgili yeni girişimlerde bulunduğu kaydeden Berdimuhamedov, bu girişimlerinin BM tarafından da destek bulacağına inandığını sözlerine ekledi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.